070-558 09 14 info@navetanalytics.se
Select Page

Boxon

500 000 kronor. Det blev kostnadsbesparingen som Boxon skapade i samarbete med Navet Analytics. För när två bolag skulle bli ett och företaget behövde strömlinjeformas i ett och samma affärssystem föll valet på Navet Analytics specialister inom Microsoft Dynamics NAV. En satsning som sparat pengar och ger kraft åt bolagets fortsatta expansion.

Boxon Systems är Boxongruppens satsning på intelligent märkning av förpackningar. Efter förvärvet av BEAB och Markjet AB gällde det att viga samman bolagens pulserande flöde av ekonomisk rapportering, redovisning, prislistor, kunduppgifter, försäljning etc. Ja helt enkelt skapa ett och samma informationshjärta för hela företaget. Man kontaktade därför Navet Analytics.

– Eftersom våra förvärvade företag använde Microsoft Dynamics NAV stod valet inte mellan affärssystem utan handlade om integration och synergier. För oss gällde det om att få ut all potential ur systemet och konsolidera informationsflödet inom den sammanslagna verksamheten, berättar Anders Rosberg som är vice VD på Boxongruppen.

Smarta råd sparade stor summa
Tillsammans med Navet Analytics genomfördes olika åtgärder som ledde fram till ett läge där Boxon Systems idag drar nytta av systemets alla styrkor, i ett och samma arbetssätt. Licenser uppgraderades och redovisning, kundreskontra, kundregister etc. kunde nu sammanföras i en och samma databas. Och det var just i frågan om licenser som stora besparingar kunde skapas.

– Vi stod inför valet att öka antalet licenser och omfånget av dem i Microsoft Dynamivs NAV. En investering på en halv miljon kronor. Men med Navet Analytics kunnande och smarta tänkande insåg vi att det inte behövdes och besparingen var ett faktum. Ett väldigt konkret exempel på hur värdefullt det är att ta in specialister i affärskritiska projekt, säger Anders.

Ett samarbete präglat av partnerskap
Med tre inriktningar, intelligenta etiketter, bläckstråleskrivare för industriellt bruk och mjukvarulösningar för märkning av exempelvis produkter från L’Oréal, Kapp Ahl och Hemtex, väntar fortsatt expansion för Boxon Systems. Anders ser fram emot fler strategiska samarbeten med Navet Analytics.

– Navet Analytics är mer av en kollega och partner än en typisk konsult. De är lyhörda för våra behov, har löst våra utmaningar och kommer framförallt med bra och värdefulla idéer. Dessutom är de både smidiga och trevliga att samarbeta med vilket förstås bidrar till ett gott resultat, avslutar Anders.

Boxon ligger i frontlinjen för intelligent märkning. Genom affärsområdet Boxon Systems och med det kvalificerade produktmärkningssystemet Baghera kan man idag erbjuda märkningstjänster i flera tillverkningsländer över hela världen. Boxon har idag många års erfarenhet av global etiketthantering, systemintegrering, logistik, spårbarhet, detaljhandelsexponering och varumärkesvård. Hemtex, KappAhl, Volvo, Watski och Fristads är några av kunderna. Vidare är Boxon experter på märkning av förpackningar direkt i produktionslinjen.

LGL Construction

Från 7 till 233 miljoner kronor i omsättning… på 34 år. Ett livsverk och ett strålande exempel på...

read more

Skanska

”Utan spaning – ingen aning”. Det klassiska talesättet beskriver nyttan med vass analys och...

read more